Bring mere sundhed ind i hjemmet

En del mennesker smider måned efter måned penge direkte ud af vinduet. Disse mennesker betaler nemlig til et lokalt fitnesscenter, de aldrig eller meget sjældent besøger. Undersøgelser viser, at hele 40% af danskerne i en periode har været medlem af et fitnesscenter uden at benytte sig af centrets faciliteter

Det tyder på, at der er rigtig mange danskere, der ville ønske, de dyrkede mere motion, end der rent faktisk er tilfældet. For de mennesker, der har alt for mange dårlige undskyldninger til at cykle ned i fitnesscenteret, findes der muligvis en bedre og mere holdbar løsning.

Start med hjemmetræningen

For mange emmer ‘hjemme-fitness’ måske lige lovlig meget af pangfarvede 80’er pandebånd, vægte, elastikker og træningsbolde, men at træne derhjemme kan faktisk være ret simpelt. I stedet for at dyrke sport uden for hjemmet, eller blot for at variere træningen har flere i dag valgt at investere i en træningsmaskine.

Det kunne for eksempel være et løbebånd eller en motionscykel, der sørger for, at de uden at skulle ud af døren kan få sig en effektiv spinningtime eller en sund løbetur. En træningsmaskine er med til at bringe mere sundhed ind i hjemmet.

Crosstraineren – en effektiv træningsmaskine

Selvom ovenstående eksempler på træningsmaskiner er udmærkede, er det svært at tale om effektiv hjemmetræning uden at nævne crosstraineren. Crosstraineren er på mange måder en fantastisk maskine, der styrker hele kroppen.

Når du træner på en crosstrainer, laver du bevægelser, der er både behagelige og effektive, uden du belaster kroppen på nogen måde. Maskinen er derfor også ideel, hvis du eksempelvis døjer med sportsskader.

Der findes mange forskellige crosstrainere på markedet, så et godt råd er at finde en test af crosstrainer på nettet eller en guide, der kan give dig et større overblik over, hvilke funktioner du gerne vil betale for, og hvad du ikke behøver til din hjemmetræning.

Træningsmåtten som supplement

Vælger du at investere i en crosstrainer eller en anden træningsmaskine til hjemmetræningen, kan det være en god ide at lave øvelser, efter du har brugt crosstraineren, men det eneste, du her behøver, er et godt underlag.

Du kan vælge at inkorporere vægte og andet senere, men i første omgang er det faktisk ikke nødvendigt og kan tværtimod risikere at gøre mere skade end gavn, hvis kroppen ikke er klar til den ekstra vægt. I første omgang er din egen kropsvægt mere end rigelig, når du skal lave planken eller dagens armstræk.

De mange fordele ved hjemmetræningen

Dropper du abonnementet til fitnesscenteret, kan der på relativt kort tid være mange penge at spare. Hjemmetræner du, er det desuden meget sværere at finde gode undskyldninger for at droppe den daglige motion – du behøver nemlig ikke engang af gå ud af hjemmet, før du er i gang.

Derudover skal du heller ikke tænke på at pakke sportstasken nogensinde igen, og træningstøjet kan være lige det, du gerne vil træne i – der er nemlig ingen, der kigger.

 


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to Top ↑